ShareThis

torsdag 6. september 2012

Eget skapende arbeid

I går startet jeg eget skapende arbeid igjen. Jeg baserte arbeidet på mitt moodboard # 1. For de to bildene brukte jeg et fashion bilde av Carrè Otis som utgangspunkt.

bilde 1

For det første bildet tegnet jeg etter modellen helt og valgte å skyggelegge med blyant. Her fant jeg spesielt inspirasjon fra bildet til Gabriel Moreno
Slik som han har skyggelagt var noe jeg forsøkte å etterligne i mitt eget bilde. Spesielt skulle jeg ønske jeg kunne tegne hår like livaktig som han kan.



Her er da mitt resultat. Jeg tegnet først opp, deretter brukte jeg tid på skyggelegging. Når så dette var gjort la jeg på penn for å skape sterkere kontraster.

Komposisjonen lekte seg frem med alle de andre bildene jeg hadde på boardet mitt. Valmuene har jeg allerede øvet på å tegne løse og ledige i en strek. Jeg synes selv det skaper en god harmoni i bildet med den strenge streken på henne sammen med de løse strekene i omgivelsene rundt.

Det siste jeg gjorde var å tilsette farge, her holdt jeg meg til fargene for de to bildene jeg hentet blomstermotivene fra.






Bildene som var med på å skape mitt bilde






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar