ShareThis

onsdag 12. september 2012

Noen dagers arbeid

Denne uka har jeg til nå laget ett par bilder, på tide å blogge om dem før jeg må skrive om dem i oppgava...blæh..det er så kjedelig!

Nå velger jeg å ikke lenger vise til alle bildene som har vært inspirasjonen siden allerede moodboardet er vist frem. Man ser vel selv hva som er inspirasjonen til det enkelte bildet. Men jeg vil vise hva som var utgangspunktet, siden jeg alltid jobber ut ifra et reklamebilde eller fashion bilde funnet på pinterest.

BILDE 1

Utgangspunktet:
dette bildet er tatt for life magazine av
Dale Strong, backstage in Las Vegas, 1952



MINE BILDER

Med utgangspunkt i denne showgirlen laget jeg to forskjellige tegninger med fokuset på streken. Jeg benyttet meg av tusjpenn i str. 3

 

  Dette var det første bildet. Her har jeg latt blomstene gå bak skjørtet og det angret jeg på i etterkant. Derfor bestemte jeg meg for å prøve en gang til hvor blomstene mer overlapper skjørtet. Jeg har også brukt tjukk strek flere ganger og har gjort den veldig markant og hard.

 

Her har jeg latt blomstene overlappe og samtidig forsøkt å ikke ha en fullt så sterk strek. Det kan man se på håret og ansiktet.

Her er det første bildet med akvarell på. Dette bildet skal få henge på Cafè Felicia i byen til utsmykning. Jeg liker veldig godt balansen bildet fikk med litt farge på.

 

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar