ShareThis

onsdag 12. september 2012

Litt forsinket blogginnlegg

De siste dagene har jeg dessverre vært uhorvelig treg, veit ikke hvorfor men jeg er bare så slapp. Litt vondt i halsen og har mest lyst til å ligge rett ut på sofaen, men man får ikke noe konstruktivt ut av det.
 Men da kan jeg i det minste skrive litt her da, legge ut mer om de siste dagers prosesser.

Det mangler jo faktisk en prosess fra 6. september her. (Faktisk to). Jeg skylder på at jeg har vært opptatt med å ordne mappe til utstilling. Jeg har også ordna rammer og passepartout til to bilder som skal henge fast på Cafè Felicia i sentrum. Der har jeg også nå en slagsutstilling, mye som skjer og trivelig er det ihvertfall.

Jeg har forresten også ordna med epla butikken...legger ut link.

INSPIRASJONEN




 





















EGET UTTRYKK


som man ser er det et veldig enkelt uttrykk med lite ekstra dilledall. Jeg lekte meg med streken her og søkte et friere mer fornklet uttrykk. Jeg ble spesielt fornøyd med valmuene som jeg allerede har bestemt meg for å studere enda nærmere i egne visuelle uttrykk. Den sammenhengende strekens dynamikk fascinerer meg.


BILDE 2
 Bilde 2 ble et enkelt bilde uten mye ekstra. Her er det streken som er hovedfokus.

INSPIRASJONEN


 





















Bildet har det samme utgangspunktet som alle bildene den dagen hadde, nemlig Keira Knightley. Bildet jeg her har brukt til inspirasjon er pinnet fra nettstedet  tumblr. Her kan man selv legge ut bilder så jeg vet faktisk ikke hvem som har laget dette bildet siden det bare kommer opp et nickname. 
Men uansett ...her er det blandningen av den harde streken og det myke uttrykket som dro meg inn.

EGET UTTRYKK


Jeg liker godt hvordan mitt eget uttrykk ble. Jeg gikk ikke ut for å få en så myk overgang som det var i inspirasjonsbildet mitt, men da beholdt jeg også mitt eget uttrykk. Akkurat dette bilde så jeg på som en ren øvelse for å tilegne meg kunnskap om den harde og mye streken. Eller lette og tunge om du vil.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar